پنج روش پخش تراکت…
پخش تراکت از زمان قدیم تا کنون رونق خوبی داشته است و افراد زیادی و کسب و کارها برای تبلیغ از آن استفاده می کردند. این روش تبلیغات هنوز هم یکی از بهترین شیوه ها برای شناخته شدن یک کسب و کار می باشد و افراد می توانند از طریق آن درآمد خوبی کسب کنند. اما این درآمد بستگی به این دارد که تراکت های شما چگونه باشند (که به بحث طراحی ارتباط دارد) و با چه روش هایی پخش شوند. ما در این متن قصد داریم بهترین و مهم ترین روش های پخش تراکت را به شما آموزش بدهیم تا بتوانید با استفاده از آن ها، بازخورد خوبی از تبلیغات بگیرید. پس حتماً تا پایان با مقاله شیوه های پخش تراکت همراه ما باشید.
۱ . چسباندن تراکت
تراکت پخش کن با شناسایی حرفه ای بازار هدف و شناخت کامل از رفت و آمد های خیابان های مورد نظر، در اخر خیابانی را که از همه لحاظ به خواسته ما نزدیک تر باشد را انتخاب می کند و شروع به چسباندن تراکت های مشتری با فاصله مناسب و بهینه می کند. اما از آنجا که تراکت را با چسب اسپری و بسیار قوی به دیوار می چسباند، احتمال انجام پیگردهای قانونی به دلیل اثری که چسب بر دیوار می گذارد بسیار زیاد است و همچنین اگر این روش پخش به صورت بهینه و درست و در مسیر و یا در زمان درست انجام نشود، تراکت های ما خیلی زود دچار سرنوشت شوم کنده شدن از دیوار به دست کارگران شهرداری می شوند!
پس باید در چسباندن تراکت های خود به دیوار سعی کنید دقت بیشتری را به کار ببرید و به صورت بهینه این کار را انجام دهیم.
البته دقت کنید که این دلیل ها باعث نشود که شما از پخش تراکت با این روش منصرف شوید! چرا که همان گونه که در سطح شهر می بینید، اکثراً این کار را انجام می دهند و اتفاق خاصی هم برایشان نمی افتد! چرا که آن ها حرفه ای هستند و می دانند که باید در کجا تراکت های خودشان را توزیع کنند. شما هم اگر از یک فرد با تجربه کمک بگیرید، حتماً خواهید دانست که در چه زمان ها و چه مکان هایی باید با هر شیوه ای تراکت های خود را بچسبانید یا پخش کنید.
۲٫ گذاشتن تراکت داخل نایلون
مطمئناً یکی از روش هایی که همه افراد با آن مواجه شده اند، تراکت هایی است که پس از خرید از فروشگاه درون کیسه های خرید پیدا می شود. این روش پخش تراکت صرفاً برای کسب و کار های محلی مانند فروشگاه های مواد غذایی بازخورد خوبی را به همراه دارد. مثلاً شما اگر دارای یک فروشگاه تازه تاسیس در یک محله با فضای بسته هستید، می توانید تراکت خود را درون کیسه های خرید دیگر فروشگاه ها در همان محله قرار دهید و همین اتفاق، خودش می تواند به شناخته شدن بیشتر کسب و کار شما در آن محل کمک کند.
۳٫ چسباندن تراکت کنار آیفون
حتماً تا به حال زمانی که قصد فشردن دکمه آیفون منزل خود را داشته اید، با این صحنه مواجه شده اید که یک تراکت با یک چسب کاغذی در کنار آیفون شما قرار گرفته است. اکثر افراد در قرار گیری با این صحنه سه حالت از خود نشان خواهند داد
دسته اول که شامل اکثریت افراد می شود ترکت را جدا کرده و آن را مطالعه می کنند.
دسته دوم پس از یک نگاه سطحی از آن عبور می کنند و حالت خاصی از خود را نشان نمی دهند.
ولی دسته سوم پس از یک نگه سطحی به این تراکت ها آن را جدا نموده و بر روی زمین می اندازند!
دقت کنید که این سه رفتار که افراد نسبت به تراکت شما نشان می دهند بستگی به طراحی و المان های تراکت شما دارد. یعنی هر چقدر برگه های تبلیغاتی شما جذاب تر و گیراتر باشند، احتمال خوانده شدن آن ها هم بیشتر است.
۴٫ چسباندن تراکت روی زمین
در این روش پخش یعنی چسباندن بر روی زمین از تراکت های پشت چسب دار استفاده می کنیم که مطمئناً هزینه بالاتری را هم در چاپ تراکت و هم در پخش شامل خواهد شد.
در این روش به این دلیل که تراکت در سطح پیاده رو چسباندن می شود، افراد وقت زیادی را برای مطالعه نخواهند داشت و ما قصد داریم توجه مشتری را به این تراکت جلب کنیم؛ پس اولین نکته که باید به آن توجه شود استفاده از ۲ تا ۳ کلمه ساده و روان است که بتواند به طور کامل منظور ما را به مخاطب هدف برساند و آنها را جذب خود کند.
از جملات با فونت کوچک و توضیحات کامل حتماً بپرهیزید؛ زیرا همان طور که گفتم این دست از تراکت ها به صورت لحظه ای می باشند و افراد فقط از آن ها عبور می کنند. یکی از بهترین روش های استفاده از این تراکت ها همزمان سازی می باشد؛ یعنی در کنار پخش تراکت های برچسبی شما، می توانید از تراکت های معمولی به صورت تک چسب بر روی دیوار استفاده کنید و بیشترین بازخورد را داشته باشید. چرا که مردم حتماً یا هر دوی آن ها را خواهند دید و در ذهن آن ها ماندگار می شوید، و یا حداقل چشمشان به کی از آن ها خواهد افتاده و شما هم به هدف خود که ماندگار شدن است می رسید.
در این شیوه پخش تراکت ، بازار هدف شما با دیدن تراکت های کف پیاده رو جذب شما می شود اما راه ارتباطی ندارد. اما اگر بر روی این دسته از تراکت ها شماره خود را وارد کنید، تعداد نفرات کمی به آن توجه می کنند؛ شما دقیقا در این زمان با پخش تراکت های چسبی و یا دست به دست راه های ارتباطی را پیش روی مخاطب خود قرار می دهید.
۵٫ پخش تراکت لای برف پاک کن ماشین
تراکت پخش کن ، برگه های تبلیغاتی را روی ماشین ها و در میان برف پاک کن های آن ها می گذارد تا راننده و صاحب ماشین به محض نزدیک شدن و ورود به خودروی خود، با آن مواجه شوند.
می توان گفت این روش یکی از پر بازخورد شیوه های پخش تراکت به حساب می آید؛ چرا که احتمال دیده شدن آن صد در صد است. مخصوصاً اگر تراکت های شما درباره خودرو و یا آقایان باشد (چرا که آقایان بیشتر از خودرو استفاده می کنند) احتمالاً نتیجه بهتری هم خواهید گرفت.
نکات مهم در طراحی و چاپ تراکت ها
اگر دوست دارید تراکت های تبلیغاتی شما اثرگذاری مناسبتری داشته باشد به چند نکته باید توجه داشته باشیم:
جلب توجه مخاطبین- تمرکزکردن برروی مشتری- مهم بودن فراخوان وعنوان اصلی- تخفیف درتراکت
توجه رنگ درمتن وفونت وتصاویر- کاربرد صفحه خالی پشت تراکت
به جزمواردی که بالا به آنها اشاره شده است این موارد هم باید درنظربگیریم:
نوع کاغذ در تبلیغات چاپی است
بسیاری افراد بدون توجه به نوع کاغذ چاپی از کاغذهای رنگی بدون کیفیت استفاده می کنند، در اغلب مواقع طرح به زیبای نمایش نمی دهد وپیام هارا به درستی به افراد انتقال نمی دهد.
۶ نکته مهم در توزیع تراکت
انتخاب مخاطب هدف کسب و کار
توزیع هدفمند تراکت
انتخاب منطقه کوچکتر و تکرار بیشتر توزیع تراکت
توزیع کننده تراکت
عدم ناامیدی و تکرار توزیع تراکت
بررسی نتایج و ایجاد تغییرات
منبع:خدمات ما – وبلاگ – ماندگار