خانه >>> آموزش پخش تراکت >>> چاپ و چاپگر

چاپ و چاپگر

کامپیوتر و تجهیزات جانبی آن   Computer  and  peripherals

هرچند شرکت های بزرگ ممکن است از شبکه های کاری برای انجام امور مشخص استفاده کنند، اما بسیاری از طراحان از کامپیوتر های شخصی یا لپ تاپ استفاده می کنند که می تواند ساخت شرکت های مختلفی مانندIBMt،DELL.HP   و یا MAC اپل مکینتاش باشد.

 

 

چاپ و چاپگر

 

خصوصیاتی که در اینجا ذکر شده به این دلیل است که این دو نوع کامپیوتر با دو سیستم عامل مختلف کار می کنند، (کامپیوترهای شخصی از ویندوز و مکینتاش از OSX و یا نسخه های قدیمی تر مثل سیستم عامل MAC استفاده میکنند. نرم افزار را نمی توان بین این دو سیستم مبادله کرد (هرچند ممکن است یک نرم افزار یکسان برای هردو پلتفورم موجود باشد. به هر حال این دو پلتفورم در رقابت با یکدیگر هستند، چون در سال ۲۰۰۶ اپل Apple از Intel chip در ماشین های خود به جای Power PC استفاده کرد. این چیپ قابلیت ران کردن یک سیستم عامل ساده و یا نسخه ی بازسازی شده ی ویندوز را در OSX دارد.
در طراحی گرافیک استفاده از (Apple Macintosh) از سوی کاربرها ارجح قرار گرفت و این مسئله نه فقط به دلیل استفاده ی راحت از آن بود، بلکه چندین سال است که نرم افزار اصلی موجود در نشر رومیزی توسط (Macintosh) عرضه شده است.
کاربرد تراشه ی Intel در Apple و معرفی نسخه ی vista از سوی windows باعث شده تا امکانات وسیعی از نظر قابلیت کار بین دو سیستم عامل فراهم شود. استفاده از Macintosh به صورت سنتی در کامپیوترهای شخصی و بیشتر برای انجام امور اداری ست، کامپیوترهای شخصی را می توان به تنهایی و یا به صورت شبکه استفاده کرد. در صورت کار به شکل شبکه، کامپیوتر و تجهیزات دیگر آن مثل اسکنر و چاپگر و غیره را می توان به یک سرور (Server) متصل کرد که امکان نگهداری فایل ها را به صورت مرکزی دارد. تجهیزات متصل به شبکه می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و سرور به عنوان یک پشتیبان برای هریک از دستگاه های جداگانه، در مواقع خرابی و اشکال عمل کند. تجهیزات جانبی موجود مثل هاردهای جداگانه برای ذخیره فایل مورد استفاده قرار می گیرند. چاپگرها نیز مثل اینک جت یا چاپگر لیزری رنگی و یا سیاه و سفید هستند.

چاپگر         PRINTER

چاپگر میتواند از یک اینک جت ساده و ارزان تا چاپگرهای پیشرفته ی لیزری مجهز به نرم افزار مدیریت رنگ باشد، اما به هر حال هیچ کدام از این تجهیزات توانایی تولید نمونه ی دیجیتال با کیفیت بالا را ندارد که بتواند با نمونه گیری با ماشین چاپ برابری کند. این کار نیاز به ماشین های نمونه گیری دیجیتال دارد. رنگهای چاپ شده با پرینتر خانگی الزاما دقت کافی را برای نشان دادن آنچه با ماشین چاپ انجام خواهد شد، ندارد. این مسئله به دلیل متغیرهای فراوانی ست که محدودیت فضای رنگ را در هر دستگاهی ایجاد می کند. البته برای سفارشات چاپی نمونه گیری با
چاپگر اینک جت یا لیزری می تواند برای اغلب اسناد ساده کافی باشد.

اسکنرها        Scanners

امروزه انواع مختلفی از اسکنرها را میتوان تهیه کرد. اسکن کردن با اسکنرهای سیلندری در بخش پیش از چاپ هر روز کمتر ضرورت پیدا می کند. برخی ناشران بزرگ نیز اسکنرهای تخت را به کار گرفته اند و طراحان نیز با استفاده از همین اسکنرها بیشتر کارهایی را که قبلا به مراکز پیش از چاپ سفارش میدادند، انجام میدهند، اما هنوز هم تفاوت قابل ملاحظه ای از نظر کیفیت کار بین اسکنرهای تخت ارزان قیمت و اسکنرهای حرفه ای به چشم می خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس

تماس با ما 09211214132