پخش بروشور و روش های آن
بروشور:
بروشور کتابچه ای است که برای یادگیری استفاده است کالا و خدمات از طرف کسانی که تولید کننده هستند و یا کسانسی که معرف جنس در عرصه تولید و چاپ به مشتری هستند.
چاپ بروشور گاها میتوان نسبت به چاپ کاتالوگ تبلیغاتی باشد.
در مجموع بروشور یک کتابچه است که صفحه های آن دارای تصاویر و توضحاتی مبنی بر ویژکی های محصولات و خدمات شما باشد.
بروشور و ۴ هدف اصلی آن:
اطلاعات:گاها برای دادن اطلاعت موضوعی در مورد شرکت به مشتریان بروشور به کار میبرند. این اطلاعات امکان دارد حاوی محصولات و یا خدماتی آن شرکت باشد.
تبلیغات:ابزار تبلیغاتی قدرتمند و عالی یک شرکت ممکن است بروشور باشد به روشی که اجازه دهند که بروشور در مورد یک یا جند محصول و یا خدمات آن شرکت تبلیغ کنند.
شناسایی:گاهی اوقات باعث آشنایی مشتریان با شرکت و محصولات و خدمات آن میتوان بروشور باشد.
آموزش:می توان در عرصه موضوعات مختلف یا راه استفاده ، بهره بزداری و کازبردی درست یک کالا یا موضوع خاص برای انتقال به مردم از بروشور استفاده کرد.
مزایای های خوب یک بروشور
۱: توزیع آسان بروشور:میتوانیدبروشور ها را در امکان مختلف و در نمایشگاه ها و فروشگاه پخش کنید.
این کار اجازه را به شما میدهد اطلاعات مفید و واضح تری را به بیشتر مردم بفرستید و مشتریان جدید و بیشتری جذب کنید.
۲:نزدیک و به صرفه بودن بروشور:بروشور ها یک پیشنهاد بازاریابی با هزینه کم و سود بیشتر است. و شما میتوانید طراحی و تولید بروشور های خودتان را مناسب با هزینه خود انتخاب کنید و با انتخاب تیتر های عالی قیمت بروشور های خود ر کاهش دهید.
۳-بروشور، سازنده اعتبار کسب و کار شما:
یک بروشور نشان می دهد که شما مایل به سرمایه گذاری در مشتریان خود هستید.
هنگامی که مشتریان می توانند در مورد چگونگی خدمات و محصولات شما مطالعه کنند، به شرکت شما اعتماد بیشتری پیدا می کنند. بروشورها پیامی ظریف را ارسال می کنند که کسب و کار شما حرفه ای، قابل اعتماد و متعهد به کیفیت است. بسیاری از مشتریان می خواهند قبل از انجام کار با یک شرکت شاهد تجربه باشند. همچنین به همراه بروشور می توانید نام تجاری خود را به طور مستقیم در دست مشتری قرار دهید.
۴-بروشور، حامل اطلاعات جامع:یک بروشور زمانی که به صورت عالی طراحی شده می تواند یک سرمایه گذاری مناسب باشد و اعتبار و اهداف شرکت را بهبود بخشد در صورتی که یک بروشور ضعیف تمام اعتباراتی را که می توانید کسب کنید از بین می برد.
۴نوع از انواع بروشور از نگاه طراح:
۱-بروشور لتی: این نوع بروشور به صورت چند صفحه ای است. این صفحات پس از تا زدن تبدیل به لت می شوند. بروشور های لتی به صورت تا های روی هم است که این تا (لت) ها می توانند به صورت زیگزاگ و ساده باشند. بروشورهای لتی در یک صفحه A4 و عموما در سه قسمت مساوی و با طراحی مخصوص به هر صفحه تهیه می شوند. یک صفحه به عنوان صفحه اصلی در نظر گرفته می شود، که معمولا صفحه اول بروشور است
۲-بروشور فرمی: این نوع بروشور به صورت کتابچه ای هستند و برای صحافی آن ما را ملزم به استفاده از چسب گرم یا منگنه می کنند. بروشورهای فرمی در مقایسه با بروشورهای لتی از صفحات بیشتری برخوردار می باشند
۳-بروشور اسلیپ کیس: بروشور های اسلیپ کیس به دلیل نوع پوشه ای که دارد به نام فولدر نیز می شناسند. این فولدر، کاربرد پوشه ای دارد و برای گذاشتن ورقه هایی که از هم جدا هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. کاغذی که برای چاپ این بروشورها به کار می رود کاغذهای گلاسه یا ایندلبرد ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرمی است که در مقایسه با دیگر کاغذها مقاومت و ماندگاری بالاتری دارد.
۴-بروشور پامفت یا لیفلت: برای تولید بروشورهای پامفلت یا لیفلت از کاغذهایی با گراماژ پایین استفاده می کنند. این نوع بروشور بیشترین کاربری را در دفترچه های راهنمای کالا دارند. از این رو برای تهیه آن ها از کاغذهای تحریر برابر یا کمتر از ۸۰ گرم استفاده می شود. اگر به بروشور هایی که در جعبه های دارو وجود دارد، دقت کرده باشید؛ باید بگوییم که این دست از بروشور ها که اغلب به صورت تک رنگ و مشکی به کار می رود و جنبه آموزش دارد
تعداد لت بروشور
معمولا بروشور ها بنابر میزان محتوای ارائه شده در آن، در سایزهای دو لت و سه لت طراحی میشوند. در مواردی که محتوای بیشتری باید ارائه شود
بروشورهای چهار لت نیز به کار میروند. توجه به این نکته ضروری است که افزایش تعداد لتها به بیشتر از چهار لت، باعث دور شدن بروشور از هدف طراحی و تولیدش میشود.
روش های مدل تا کردن بروشور
در این طرح نیز راه های متداولی وجود دارد که بیش از سایر روش های تا کردن بروشور به کار میرود.
تا کردن بروشور های دو لت و سه لت به صورت آکاردئونی از مدل های مطرح در این زمینه است.
این مدل ، در حالت دو لت، چهار صفحه، و در حالت سه لت، شش صفحه را در مقابل طراح قرار میدهد. سه لت نامه ای نیز یک طرح ساده برای تا کردن بروشور های رسمی تر است. در این روش لت های کناری روی لت میانی تا شده و هرکدام به تنهایی همه جای سطح لت میانی را پوشیده می کند.
۵ دسته مختلف بروشور
۱- بروشور های پرسش و پاسخ
۲-ارائه بروشور ها قبل از انتخاب محصول توسط مشتریان
۳-بروشورهایی که پس از فروش کالا یا خدمات به مشتری داده میشود.
۴-بروشورهای پستی
۵-بروشورهای روی میز پیشخوان
انواع بروشور ها
۱-تک برگی:این بروشور ها گاها دریک برگ که امکان دارد در اندازه های مختلفی داشته باشد گاهی در یک طرف و کاهی در دو طرف به چاپ برسد.
۲-دولتی:این نوع از بروشور ها به صورت دو برگ (لت) پیوسته انجام میشود که به این نوع بروشور ها بروشور دولتی میگویند.
۳-تبلیغاتی کتابی:اين نوع بروشور با بيش از ۲۱ صفحه بروشور تبلیغاتی و داراي ته چسب و در ۳اندازه های کوچک ، متوسط و بزرگ به چاپ میرسد.
اکثر اوقات بروشور ها را با جلد های شومیزی وگلاسه می پوشانند. چون كه معمولا بعضی از آنها یک بار هم خوانده نمیشود به این دلیل کمتر هزینه می شود. در لوازم خانگي و طريقه استفاده آن را به عنوان رايج ترين نوع اين بروشورها در جامعه ديده مي شود كه طريقه راه اندازي وسيله و جزئيات هر قطعه را به طول كامل توضيح داده است.
کلام پایانی :
تمامی موارد بالا حاکی از اهمیت بالای یک بروشور به عنوان یکی از ابزارات تبلیغات و بازاریابی در هر صنعت و تجارتی است. بنابراین نباید از کاربردشان غافل ماند.
شرکت های بزرگ و کوچک به عنوان راهی برای تبلیغ به بروشور نیاز دارند. بروشور یک روش مختصر برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تشویق مردم برای خرید محصولات و خدمات می باشد. بروشور یک ابزار فروش و بازاریابی ملموس و معتبر است
جذب نیرو برای کار پاره وقت ونیمه وقت توسط مجموعه تهران تراکت
شرایط خود را برای ما ارسال کنید ویا باشماره ی مسئول استخدام تماس حاصل بفرمائید
تماس با ما
گروه های مورد نظر :
دیپلم،دانشجو های دوره های کارشناسی کارشناسی ارشد دکترا